Du och två kollegor skall samarbeta i ett projekt under ett halvår/termin. En av er skapar en kalender för detta och delar ut till de andra två. Vem som gör det har ingen betydelse. Den enda skillnaden kommer vara att den som skapar kalendern kommer få den under "Mina kalendrar" och de andra under "Andras kalendrar".
Ni bestämde att du skapar den nya kalendern. Nu kan man som vanligt göra detta på många sätt men vi väljer det enklaste.
Klicka på den lilla svarta pilen sidan om "Mina kalenderar" så får du alternativet "Skapa ny kalender" som du klickar på.
Nu hamnar du i denna bilden 
- Här måste du kolla med er IT ansvariga på arbetsplatsen först om ni måste börja kalendernamnet med en namnstandard för just din arbetsplats innan du skapar en ny kalender.
Namnge annars din kalender i denna rutan.
- En kort beskrivning är aldrig fel.
- Nu var det två kollegor det gällde så då kan vi hoppa över denna
(3a) Denna skall vara rätt inställd från början av CPI som sköter våra Google konton. Skulle det inte stå rätt tidszon MÅSTE du byta. Konstiga saker händer annars för de övriga två som du snart skall dela med.
- Vad skall de andra få göra i din kalender? Din och din förresten. Det var ju bara du som skulle skapa den så troligtvis vill du andra här så alla kan göra samma sak. Vi vill det så byt till "Göra ändringar OCH hantera delning"
- Vilka är de andra två som skall vara med. Skriv in första namnet och klicka på "Lägg till person". Eftersom vi skall ha en person till så börjar vi om på punkt 4.
- Detta har vi redan gjort
- Innan du klickar på denna knappen så kolla så att dina kollegors namn finns precis ovanför. Missade du deras Behöringsinställning kan du också byta nu. Klicka sedan på "Spara kalender" där uppe eller nere.
Skulle du behöva redigera i denna kalendern klicka du på den lilla svarta pilen vid namnet för din nya kalender. Välj där inställningar i den lilla rutan. Nästan precis som du gjorde överst i denna texten men du valde skapa nu kalender då istället. |